Pagina's

dinsdag 6 februari 2018

Een watervalletje

Ik ben gek op watervalhalzen. Toen ik het patroon van McCall's ergens zag passeren, moest en zou ik dit hebben. Maar alhoewel dit een "easy" patroon is, vond ik het toch niet simpel. 'k heb serieus gezwoegd op de Engelse benamingen, niet overal een passende vertaling voor gevonden en dan toch maar uitgevoerd zoals ik dacht dat het moest zijn. Ik vermoed dus dat ik wel een aantal fouten heb gemaakt hier en daar maar voor een eerste exemplaar kan het er wel mee door.
 
Alleen van de achterhals ben ik niet tevreden. Deze hangt wat naar beneden en het is nu niet de bedoeling om daar ook een waterval te creeƫren. Ik heb de achterkant wel verstevigd met naadband maar pas nadat ik het al eens gestikt had. Omdat het resultaat heel slecht was, heb ik het losgetornd, naadband op gestreken en terug vastgezet. Mogelijks heb ik hiermee de stof al wat uitgerokken. De stof is een lichte viscose-achtige tricot wat mogelijks ook een oorzaak kan zijn voor de wat slappe achterkant. De volgende keer zal ik een iets stevigere tricot nemen met hopelijk een beter resultaat dan.
 
De foto's zijn genomen op een koude dag in december en dat is er aan te zien.
 
 
 

 
Patroon : McCall's 6963
Stof : 2nd Handmade beurs, Gent
 
Bedankt om even te komen kijken. Wil je me iets laten weten, laat dan gerust een berichtje na.
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten