Pagina's

donderdag 4 april 2013

Black and white

Een tas, dat stond al lang op het verlanglijstje om te maken.
En ik had een aantal vereisten :
  • omkeerbaar
  • op één of andere manier moest ze kunnen sluiten
  • en ik wou persé een plooi erin zoals deze hier
Ik heb lang zitten nadenken hoe ik in 's hemelsnaam een tas moest tekenen met een plooi erin maar bovenstaande link gaf mij het ultieme antwoord. Maak gewoon een plooi in je stof en leg er dan pas je patroon op. Schitterend gevonden maar in de praktijk heb ik er toch nog een hele kluif aan gehad om dit helemaal recht te krijgen.

Uiteindelijk heb ik het patroon gevolgd uit de bovenstaande link maar de strik heb ik achterwege gelaten en de plooi heb ik zowel in voor- als achterpand en zowel in de binnenkant als aan de buitenkant gemaakt. Tussen de bovenste en onderste helft van de tas heb ik nog een paspelbandje verwerkt.

De sluiting is een simpele lus, vastgestikt tussen de binnenstof en de buitenstof en met een knoop te sluiten. Er zit een knoop aan de buitenkant en aan de binnenkant, telkens genaaid op de plooi.

Ondertussen ben ik aan mijn derde tas bezig. Twee tassen zijn al de deur uit maar de derde tas voor mezelf bestemd ligt geknipt, te wachten op een beetje tijd om ze verder af te werken.

Stofjes komen van ikea, knopen zijn de zelf te stofferen knopen van Prym. Je kan ze eenvoudig maken volgens deze handleiding.




2 opmerkingen:

  1. Tas is prachtig gemaakt... die ga je zeker gebruiken.

    Eindelijk kan ik je volgen op deze blog :)

    Ik weet niet of je weet dat we cijfers en letters moeten ingeven ik heb dat uit gezet je ziet maar of je het laat staan veel bloggers vinden het niet fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey! Heidi, jij hebt mijn give-away gewonnen!
    Laat je mij een berichtje achter met je gegevens op an_vande_velde@hotmail.com!
    Toedeloe!
    An
    jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen