Pagina's

dinsdag 5 maart 2013

Cadeautjes

Een collega die weggaat, een dankjewel voor de poetsvrouw rond nieuwjaar,... dit vraagt om kleine cadeautjes. De inspiratie haalde ik hier.

Alleen ben ik een beetje te snel geweest. Het patroontje dat ik hiervoor getekend heb, heeft 5 gelijke vierkantjes (één in het midden en 4 er rond zoals een kruis) maar toen ik het eenmaal genaaid had, was het mandje veel te hoog uitgevallen. Toen heb ik maar beslist om de flapjes een paar centimeter om te plooien naar buiten toe. En eigenlijk vind ik die boord nog wel mooi zo. Alleen zakken de zakjes nog steeds iets te veel door waardoor de zijgaten te groot zijn. Misschien moet ik de volgende keer dikkere vlieseline gebruiken hiervoor.



De zakjes werden gevuld met 'Merci-kes' :


Voor de vertrekkende collega maakte ik er nog een kaartje bij. Omdat ze zo van Zweden houdt, gebruikte ik voor haar de kleuren blauw en geel. En de roze lettertjes maken het iets speelser.

1 opmerking: