Pagina's

maandag 11 februari 2013

Moeilijk gaat ook...

Eerlijk is eerlijk, de titel was beter 'Al vloekend gaat het ook' geweest.
Op zoek naar allerlei spullen voor de baby-uitzet zijn we ook op de parkhemels en parkomrandingen gebotst. Gezien we het park de eerste maanden graag ook als wieg wilden gebruiken, wou ik persé zo'n hemel en omranding omdat dit toch veel mooier is en er zoveel knusser uitziet. Alleen, bij het zien van de prijzen viel ik ongeveer steil achterover.
En dan gaat het radertje aan het werk bij mij, op zoek naar een goedkopere en creatieve oplossing. Gezien ik toch al vanalles aan het naaien was, kon dit er ook nog wel bij. Een paar foto's werden genomen van kant-en-klaar gemaakte parkbekledingen en het zag er allemaal vrij simpel uit. Dus stof werd gekocht. Voor de hemel heb ik gezocht in de gordijnstoffen, type glasgordijn maar dan ietske dikker. Ze hadden deze in 3 meter breed waardoor ik met 2,5 meter al toekwam. Voor de omrandingen heb ik witte ikea fleece dekentjes gekocht.
Maar ik denk dat ik niets heb met die enorme lappen stof. Op één of andere manier verdwaal ik daarin en dan vind ik het begin en het einde niet meer. Bovendien is die hemelstof rond die hemelstaaf krijgen ook al een hels karwei. Dus snel snel eventjes aanpassen was er ook niet bij. Maar al bij al denk ik dat ik er toch in geslaagd ben iets proper af te leveren.

 


Voor de omranding heb ik de fleece dekentjes op maat geknipt (de dekentjes komen zowel langs de binnenkant als langs de buitenkant telkens tot aan de verhoogde bodem van het park), er onderaan een lange rits in gestoken en als vulling een dekbed gebruikt (uiteraard ook op maat geknipt). In de zijnaden heb ik linten meegenaaid zodat ik de dekentjes aan elkaar kan strikken. Met deze methode kan je elke zijkant er apart afnemen en kan je elke hoes gewoon in de wasmachine stoppen indien nodig.

9 opmerkingen:

  1. Hey, ik kom eens piepen naar je blog, super mooi zeg! Altijd leuk om nieuwe blogs te ontdekken! En wat een mooie dochter!
    Ik zou je heel graag volgen, maar ik denk dat dit nog niet geactiveerd is?
    Dit kan je toevoegen door ergens in de gadgets eens te bladeren, gewoon op klikken en dan krijg je in de zijbalk je volgers te zien!
    Jij kan vb mij volgens als je op mijn blog in de linkerkolom 'deelnemen aan deze site' aanklikt!
    gr
    an
    jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey An,
      Bedankt om mijn blogje eens te bezoeken.
      Ik denk dat het mij ondertussen gelukt is om die gadget toe te voegen en ondertussen had ik ook al gevonden hoe ik jouw blog kan volgen. Pfff, ik denk dat ik mijn naaimachine nog iets gemakkelijker kan temmen dan mijn computer :-)
      Groetjes,
      Heidi

      Verwijderen
    2. Hey An,
      Mocht je nog geïnteresseerd zijn om mijn blog te volgen, normaal zou het nu moeten lukken om volger te worden. Ik had eerst niet gezien dat er 2 blz gadgets waren en ik had de verkeerde geselecteerd de eerste keer.
      Groetjes,
      Heidi

      Verwijderen
  2. ik weet niet of het volgen gelukt is... we zien wel:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Marina,
      Mocht je nog geïnteresseerd zijn om mijn blog te volgen, normaal zou het nu moeten lukken om volger te worden. Ik had eerst niet gezien dat er 2 blz gadgets waren.
      Groetjes,
      Heidi

      Verwijderen
  3. ik ga je zeker volgen... nu nog volgen via email is veel makkelijker krijg ik een mail bij nieuwe update!

    Denk niet dat ik dit nu al kan instellen.
    Groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Marina,

      Het volgen via e-mail heb ik nu ook toegevoegd. Hopelijk lukt het.

      Groetjes,
      Heidi

      Verwijderen
  4. ik heb mijn naam toegevoegd:)
    begrijp niet dat er niet meer leden zijn... moed niet opgeven komt wel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen